MENTORI TEVÉKENYSÉG 1.

Mentor: Agárdi Gáborné

A fent nevezett projekt keretében lehetőséget kaptam arra, hogy a rendelkezésemre álló 20 órában mentortanári feleadatokat lássak el. A mentori programban két rendkívül tehetséges, szakmai tanulmányi versenyeken már bizonyított tanítványom mentorálására  dolgoztam ki fejlesztési tervet. A 10-10 foglalkozás anyagát egyénre szabva állítottam össze, különös figyelmet fordítva az egyéni fejlődésüket szolgáló motivációs tényezők megerősítésére és a személyes értékeik tudatosítására. A foglalkozások anyagát a Mentornaplóban részleteztem foglalkozásokra lebontva, a fejlesztés folyamatát és a fejlesztési cél megvalósítását tartva szem előtt.  A program megvalósítását  2015 május 16-án kezdtem meg, a foglalkozások sűrűsége heti 3 alkalom volt, a projekt utolsó foglalkozása június 10.  Az eltelt időszakban mindkét mentoráltamnál nagyfokú, látványos fejlődés volt tapasztalható.  Úgy érzem a kitűzött célokat (- a nyári szünidőben a gyakorlás anyagának előkészítése, és felkészítés egy országos hangversenyre -) sikerült maximálisan megvalósítani. Mindkét növendékem nagy lelkesedéssel, odafigyeléssel és szorgalommal vett részt a projektben. Úgy érzem a mentor program nagy segítséget adott további fejlődésükhöz, távolabbi céljaik megvalósításához.

Agárdi Gáborné

mentor

 

Tanulói hozzászólások:

Nagyon szeretek csellózni! A szünetekben is szoktam gyakorolni.  Jó, hogy tudom miket fogok megtanulni a nyári szünidőben, mert tanárnénivel megbeszéltük.”                                                               ( Bató Anna Laura 1.oszt. gordonka)

“Budapesten egy hangversenyen csellóztam,  nagy sikerem volt, nagyon sokan gratuláltak. Tetszett, hogy többet tudott velem foglalkozni Ildikó néni, így gyorsabban tanultam meg a darabot.”                (Komár Anna Eszter 2. oszt. gordonka)

A mentor tanár neve: Dr. Gulácsyné Turi Erika Erzsébet

 

A foglalkozásokon két zongora szakos zeneiskolai tanuló vett részt. A szükséges eszközöket intézményünk biztosította. A munkámat segítette még Vida Szűcs Mária, projektasszisztens, aki többször adott eligazítást szolfézstárgyból, ha növendékeim ezt igényelték.

A foglalkozások beosztása: a mindenkinek megfelelő időpontban zongoraóra, ill. kamaraóra. Nagyon sok esetben a foglalkozások szülői beszélgetésekkel fejeződtek be.

 

Örömmel fogadtam a lehetőséget, hogy részt vehetek növendékeimmel ebben a pályázatban, hiszen ez egy magasabb hozzáadott értékű, felelősségteljesebb feladat, amiben megláttam a személyes kiteljesedésüket és a mélyebb hatás elérésének lehetőségét.

Osztályomból, Páricsi-Nagy Rezeda növendékem azért választottam, mert a fejlesztésre fogékony életkor érdekes számomra. Jól felkészülten jelentem meg a foglalkozásokon, mert a tanuló plusztudást várt. Éreztem a szülői hátteret, az odafigyelést. A foglalkozásokon a technikaképzésre fókuszáltunk, behatóan tanulmányoztuk Bach munkásságát, valamint igyekeztünk szert tenni arra a tudásra, ami művei előadásához szükségesek. Nagy segítségünk volt a Kovács-módszer. Játékos tornával szinte észrevétlenül oldódtak fel a görcsös mozdulatok. Sikerült megvalósítani a tervezetet, tanítványom gazdagodott olyan tudással, amit idő hiánya miatt nem tudtam volna neki nyújtani.

 

Másik növendékem, aki részt vett a mentori foglalkozásokon, Kurucz Hanna,5. évfolyamos növendék. A kislány szorgalmas, rendelkezik a szükséges ismeretekkel, jó képességű. A gyermek nagyon szeret zongorázni. Választásom azért esett rá, mert ilyen tulajdonságok mellett, szükségesnek tartom fejleszteni, erősíteni az énképet, magabiztosságot. A könyvtárban ennek megfelelő szakirodalmat kerestem, ami ezt a fajta munkám is segíti. Minden apróságért dicsértem, bátorítottam. Pozitívan gondolkodtunk. Láttuk a célt, tudatosítottuk magunkban a hiányzó részeket, azokat felépítettük, így minden esélyünk meg volt a győzelemre. Úgy látom, megtanítottam a kis előadóművésznek, hogy, nem egy koncertre tanulunk, hanem az „összesre”, amivel megállhatja majd a helyét a világban.

 

A projektasszisztens, Vida Szűcs Mária minden támogatást megadott, hogy ezeket a tanórán kívüli foglalkozásokat sikerre vigyem.

Dr. Gulácsyné Turi Erika Erzsébet mentortanár

                                                                                                                  

Tanulói hozzászólások, vélemények:

Páricsi-Nagy Rezeda: Többet zongoráztam, labdázhattam az órán, a hangfelvételeket végig tudtam hallgatni. Nagyon jó volt!

Kurucz Hanna: Nagyon sok olyat megtudtam, amire biztos nem jutott volna ideje Tanár néninek az órán. Sok érdekességet megtudtam a zenével kapcsolatosan, kinyílott a szemem.

 

 

WEINER-MENTORÁLÁS1-1 WEINER-MENTORÁLÁS1-2 WEINER-MENTORÁLÁS1-3 WEINER-MENTORÁLÁS1-4 WEINER-MENTORÁLÁS1-5 WEINER-MENTORÁLÁS1-6KISVÁRDA-MENTORÁLÁS ZONGORA1-1KISVÁRDA-MENTORÁLÁS ZONGORA1-2

KISVÁRDA-MENTORÁLÁS ZONGORA1-3KISVÁRDA-MENTORÁLÁS ZONGORA1-4KISVÁRDA-MENTORÁLÁS ZONGORA1-5KISVÁRDA-MENTORÁLÁS ZONGORA1-6